Biznes

Sitodruk czy druk cyfrowy – co wybrać do wydruku materiałów promocyjnych?

Profesjonalne drukarnie wykorzystują różne metody wydruku, które są dopasowane do rodzaju przygotowywanych materiałów marketingowych. Zanim podejmiesz decyzję o wydruku ulotek, plakatów, a nawet wizytówek, koniecznie sprawdź, z jakich metod drukowania korzysta firma realizująca zlecenia na wydruk materiałów promocyjnych. Najpopularniejsze sposoby drukowania to sitodruk oraz druk cyfrowy. Każda z metod ma inne cechy charakterystyczne, powinna być wybierana na podstawie: nakładu, rodzaju przygotowywanych materiałów oraz indywidualnych preferencji co do efektu.

Czym jest wydruk cyfrowy?

Metoda wydruku cyfrowego polega na znakowaniu ubrań, papieru oraz innych produktów marketingowych. Do wykonywania wydruku tą metodą wykorzystuje się specjalistyczne oprogramowanie komputerowe oraz wydajne maszyny drukujące. 

Kluczowe wyróżniki cyfrowych metod drukowania materiałów promocyjnych to:

  • fotograficzna dokładność gotowych wydruków,
  • niewielkie koszty przygotowania materiałów przy niskim nakładzie,
  • brak wpływu liczby kolorów na cenę wydruku.

Cyfrowy druk jest także szybszy w porównaniu do innych metod nanoszenia farb na tekstylia, tworzywa sztuczne i papier. Niestety wraz z rosnącym nakładem spada opłacalność wyboru tej metody wydruku w profesjonalnej drukarni internetowej.

Na czym polega sitodruk?

W przypadku dużych nakładów produkcji materiałów promocyjnych do wydruku oraz chęci uzyskania zabarwionej powierzchni odpornej na zniszczenia warto wybrać sitodruk. To metoda drukowania, która polega na tworzeniu gotowych szablonów (sita) do naniesienia farby na docelowy produkt reklamowy. Do utrwalenia wydruku wykorzystywane są specjalistyczne lampy, dzięki którym nadrukowana grafika jest trwała, odporna na zniszczenia i blaknięcie.

Atuty sitodruku to:

  • niski stopień skomplikowania prac drukarskich,
  • łatwość zadrukowania nawet wielkopowierzchniowych materiałów,
  • wysoki poziom trwałości,
  • nienaganna estetyka wydruku na różnych materiałach.

Sitodruk to metoda drukowania, która sprawdzi się w przypadku produkcji tekstylia reklamowych, aluminiowych produktów promocyjnych oraz papieru ozdobnego.

Sitodruk vs druk cyfrowy w drukarni – różnice i zastosowanie

Pomiędzy sitodrukiem a drukiem cyfrowym jest kilka różnic. Cyfrowe maszyny wykorzystujemy do niewielkich zamówień, np. jednorazowego zlecenia na wydruk ulotek promocyjnych na potrzeby targów branżowych. Sitodruk to dobry wybór, jeśli w grę wchodzi produkcja materiałów promocyjnych w nakładzie sięgającym nawet do kilku tysięcy sztuk. Dodatkowo metoda nakładania farb przez sito jest dedykowana raczej do prostych grafik, gdzie cyfrowe maszyny umożliwiają nakładanie mocno skomplikowanych projektów graficznych, np. na papier.

Jeśli liczy się jak najkrótszy czas wykonania wydruków i optymalizacja kosztów, wtedy warto postawić na druk cyfrowy. Kiedy jednak chcemy przygotować trwałe materiały promocyjne i składamy duże zamówienie w drukarni – wtedy wybieramy sitodruk.

 

Artykuł sponsorowany

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *