Strategie marketingowe

Jak dopasować gadżety reklamowe do Twojej grupy docelowej?

Prowadzisz biznes i chcesz zdobyć nowych klientów poprzez gadżety reklamowe? To dobry pomysł, ale pamiętaj, że podobnie jak w przypadku wielu innych gałęzi marketingu, również i tu musisz działać w sposób przemyślany. Jak zatem dopasować gadżety reklamowe do Twojej potencjalnej grupy docelowej?

Prowadzisz biznes i chcesz zdobyć nowych klientów poprzez gadżety reklamowe? To dobry pomysł, ale pamiętaj, że podobnie jak w przypadku wielu innych gałęzi marketingu, również i tu musisz działać w sposób przemyślany. Jak zatem dopasować gadżety reklamowe do Twojej potencjalnej grupy docelowej?

Określ grupę docelową – to podstawa Twojego biznesu

Na początek określ, czym dokładnie jest Twoja grupa docelowa. Wyobraź sobie osobę, która – Twoim zdaniem – byłaby zainteresowana zakupem Twojego produktu. Weź również pod uwagę takie czynniki jak:

  • wiek – im młodsza osoba, tym łatwiej dotrzeć do niej poprzez różnego rodzaju gadżety technologiczne (np. etui na telefon), z kolei starsze osoby chętniej zdobędą akcesoria biurowe, notesy i długopisy,
  • zainteresowania – dobierz akcesoria do profilu zainteresowań Twojej grupy docelowej; jeśli Twoja oferta jest skierowana np. do osób aktywnych fizycznie, postaw na gadżety odblaskowe lub sportowe,
  • styl życia – klienci korporacyjni docenią funkcjonalne produkty, jak pendrive’y czy notesy, podczas gdy konsumenci indywidualni mogą preferować personalizowane torby czy ekologiczne akcesoria.

Nie zapominaj również, że zakres grupy docelowej zależeć będzie w znacznym stopniu od branży, w której aktywnie działasz. Prowadzisz internetową księgarnię z pozycjami dla dzieci? Postaw na małe zabawki lub przytulanki. Z kolei, jeśli prowadzisz działalność usługową związaną np. z domem, wybierz dla swoich klientów uniwersalne rozwiązania w postaci gadżetów do domu (np. breloczki, otwieracze itd.).

Oryginalność – postaw na nietuzinkowe akcesoria i gadżety reklamowe

Wybierając akcesoria i gadżety reklamowe, warto być kreatywnym. Oczywiście możesz postawić na klasyczne długopisy lub proste akcesoria biurowe, ale musisz liczyć się z tym, że Twoja konkurencja stawia na podobne rozwiązania. Jeśli chcesz być oryginalny, możesz wybrać akcesoria, które zaskoczą Twoich potencjalnych klientów. Wybierz dla nich coś oryginalnego, najlepiej powiązanego z Twoją działalnością.

Oto lista kilku gadżetów, które z pewnością zaskoczą Twoich aktualnych i potencjalnych klientów.

  1. Czyściki do telefonu – to przykład gadżetu, który z pewnością przypadnie do gustu Twoim klientom. W końcu możesz być pewien, że większość z nich korzysta ze smartfonu.
  2. Obiektywy do smartfonu – to akcesoria, które przypadną do gustu nie tylko fotografom. Któż z nas nie używa telefonu do wykonywania prostych, amatorskich ujęć?
  3. Torby podróżne – jeśli działasz w branży sportowej, to takie akcesorium z pewnością przyda się Twoim klientom. Docenią je również przedsiębiorcy oraz osoby pracujące zdalnie.
  4. Świeca reklamowa – to akcesorium, dzięki któremu wprowadzisz do wnętrza wyjątkowy klimat. Znaczna część z nich to świece zapachowe. Docenią je wszyscy, począwszy od miłośników zwierząt, aż po klientów lubiących podróże.

Oczywiście powyższa lista może być znacznie dłuższa. Dobierz gadżety, które będą dopasowane do profilu prowadzonej przez Ciebie działalności i do preferencji Twojej grupy docelowej.

Wybierz priorytety – to one decydują, jakie gadżety wybierzesz dla swoich klientów

To, jakie gadżety reklamowe wybierzesz dla swojej grupy docelowej, zależeć będzie również od tego, jakie są Twoje priorytety. To one określają nie tylko zakres proponowanych przez Ciebie akcesoriów, ale też Twój asortyment.

Funkcjonalność jako priorytet

Prowadzisz sklep, w którym sprzedajesz elektronikę użytkową lub sprzęt biurowy? Pamiętaj, że gadżety, które są praktyczne i mogą być używane na co dzień, mają największy potencjał promocyjny. Zastanów się, jakie produkty rzeczywiście przydadzą się Twoim klientom. Warto zainwestować w przedmioty wysokiej jakości – kiepsko wykonany gadżet może zaszkodzić wizerunkowi marki.

Design i personalizacja

Być może prowadzisz sklep dla artystów, plastyków lub miłośników starannie dobranych dekoracji wnętrz? Jeśli tak, to postaw na dekoracje, które będzie wyróżniać oryginalny design i personalizacja. Akcesoria, które możesz zaproponować swoim klientom (np. dekoracje domowe, kubki), możesz przyozdobić ich imieniem lub określoną sentencją. Tutaj liczy się kreatywność, od której zależy Twoja siła przekazu.

Trendy proekologiczne

Ekologia to trend, na który stawia coraz szersza grupa przedsiębiorców. I słusznie, bo trendy proekologiczne są dziś w społeczeństwie żywe i popularne. Jeśli kwestie ochrony środowiska są Ci bliskie (niezależnie od branży), to postaw na akcesoria, które sprawią, że inni będą pozytywnie postrzegać Twoją markę. Wybierz m.in. gadżety wykonane z bawełny organicznej lub bambusa, a także z materiałów pochodzących z recyklingu.

Słów kilka o budżecie, czyli jak zoptymalizować koszty kampanii reklamowej?

Ostatnią, a zarazem bardzo ważną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest cena artykułów reklamowych, która przekłada się na Twój marketingowy budżet. Z reguły jest to kwota hurtowa, której wysokość (jednostkowa) zależy od objętości zamówienia. Pamiętaj o zachowaniu balansu pomiędzy:

  • kosztem gadżetów reklamowych,
  • przydatnością i wartością danego akcesorium,
  • wartością sprzedawanego towaru.

Warto też pomyśleć nad przebiegiem własnej kampanii reklamowej. Gadżet promocyjny nie zawsze może być zaproponowany każdemu. Czasami jest to forma upominku dla osób, które złożą zamówienie o określonej wysokości, a czasami próba wejścia na rynek z narzędziem, które jest niezbędne do budowy pozytywnego PR wśród potencjalnych klientów.

Zachęcamy również, abyś zwrócił szczególną uwagę na działania podejmowane przez konkurencję. Co ważne, nie kopiuj rozwiązań wprowadzanych przez wchodzące w jej skład podmioty, lecz zaproponuj coś udoskonalonego względem ich oferty. Dzięki temu Twoje szanse wzrastają, a Ty możesz cieszyć się rosnącą liczbą transakcji i większymi zyskami.

Na gratisownia.pl znajdziesz wiele różnych akcesoriów i gadżetów reklamowych. Dlatego, jeśli planujesz podjęcie określonych działań marketingowych, to staraj się, aby Twoja oferta skierowana do konkretnej grupy docelowej była stale aktualizowana. Przekonaj swoich klientów, że dbasz o ich potrzeby i że Twoim priorytetem jest ich komfort oraz zadowolenie.

 

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *